تغذیه, درمان, رژیم غذایی, سلامت, غذا و مواد مغذی, غلات, محصولات طبیعی

سالم ترین آردها | پنج عدد از سالم ترین آردهای همه منظوره

بذر زوفا
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه بهترین و سالم ترین آردها را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”آرد نخودچی” link=”https://attarchian.com/product/%d8%a2%d8%b1%d8%af-%d9%86%d8%ae%d9%88%d8%af%da%86%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”آرد برنج” link=”https://attarchian.com/product/%d8%a2%d8%b1%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%ac/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”آرد ذرت” link=”https://attarchian.com/product/%d8%a2%d8%b1%d8%af-%d8%b0%d8%b1%d8%aa/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

آرد یکی از مواد اصلی برای تهیه: دسر، محصولات پخته شده، کاسرولو و پاستا می باشد. همه آردها را برای هر منظوری نمی شود استفاده کرد. تنها ۵ آرد وجود دارد که می توان برای همه منظورها از آنها استفاده کرد. آردهای سفید را نمی توان برای هر منظوری استفاده کرد. زیرا سبوس و جوانه که بیشتر فیبر و مواد مغذی آن را ذخیره می‌کنند از گندم تصفیه شده هستند. به همین دلیل بسیاری از مردم علاقمند به جایگزینی آرد سفید با گزینه های سالم تر برای پخت و پز هستند. ما در این مقاله ۵ عدد از بهترین آردها را که از غلات تهیه نمی شوند و بلکه بیشتر از مغزها یا دانه ها ساخته می شوند را برای شما ذکر کرده ایم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

سالم ترین آردها

سالم ترین آردها

آرد نارگیل

یکی از این آردهای که برای هر منظوری قابل استفاده می باشد. آرد نارگیل است که یک آرد بدون دانه و گلوتن است که از آسیاب کردن گوشت خشک نارگیل به صورت پودر نرم تهیه می شود. آرد نارگیل نسبت به آردهای سنتی غلات کالری بیشتری دارد. منبع خوبی از: پروتئین، چربی، فیبر و مواد معدنی مانند آهن و پتاسیم است و همچنین حاوی مقدار قابل توجهی چربی است.

این چربی عمدتاً اشباع شده و عمدتاً از تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط تشکیل شده است. که ممکن است التهاب را کاهش داده و از متابولیسم سالم حمایت کند. چربی اشباع شده از نارگیل احتمالاً به طور متفاوتی از فست فود، غذاهای سرخ شده و گوشت های فرآوری شده بر سلامت شما تأثیر می گذارد. حتی ممکن است فوایدی داشته باشد. آرد نارگیل همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است و به نظر می رسد که دارای خواص ضد میکروبی است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]سالم ترین سبزیجات سبز برگ | چه سبزیجاتی برای سلامتی ما مفید هستند؟ [/info_box]

آرد نارگیل

یک وعده ۶۴ گرمی آرد نارگیل دارای ۲۱۰ کالری، ۸٫۵ گرم پروتئین، ۱۳ گرم چربی، ۳۴ گرم کربو هیدرات، ۲۵ گرم فیبر، ۲۲ درصد از ارزش روزانه آهن و ۱۸ درصد پتاسیم را فراهم می کند. آرد نارگیل دارای طعم ملایمی شیرین است که می توان  از آن برای پختن کیک، کلوچه، نان و سایر محصولات پخته استفاده کرد. آرد نارگیل بافت شنی دارد و مایعات زیادی را جذب می کند و ممکن است برخی از محصولات پخته شده را خشک کند.

بنابراین در غذاهایی که از تخم مرغ برای حفظ رطوبت و ساختار استفاده می کنند مانند: کلوچه بهترین کارایی را دارد. زمانی که آرد نارگیل را جایگزین آرد گندم می‌کنید تقریباً یک چهارم آن چیزی که دستور تهیه می‌کند استفاده کنید. سپس سه چهارم باقیمانده را با نوع دیگری از آرد جایگزین نمایید. باید توجه داشته باشید آرد نارگیل به دلیل اینکه نسبت به سایر آردها به مایع بیشتری نیاز دارد به ازای هر ۳۲ گرم آرد نارگیل یک تخم مرغ در محصولات پخته شده اضافه کنید.

آرد بادام از سالم ترین آردها

آرد بادام از آسیاب کردن بادام های بلانچ شده به صورت پودر ریز درست می شود و از آنجایی که حاوی غلات نیست به طور طبیعی بدون گلوتن است. آرد بادام منبع خوبی از: منیزیم، چربی های غیراشباع امگا ۳، پروتئین گیاهی و ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان قوی است و مانند سایر مغزها و دانه ها کالری بالایی دارد.

مواد مغذی موجود در این آرد مزایای متعددی از جمله: بهبود مقاومت به انسولین و همچنین کاهش کلسترول بد و فشار خون را به همراه دارد. بادام همچنین ممکن است از سلامت مغز محافظت کند، زیرا ویتامین E ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد.

یک وعده ۵۶ گرم آرد بادام ۳۴۰ کالری، ۱۲گرم پروتئین، ۳۰ گرم چربی، ۱۲ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم فیبر، ۵ درصد کلسیم، ۶ درصد آهن، ۸ درصد پتاسیم، ۶۵ درصد منیزیم و ۱۰۰د درصد ویتامین E ارائه می دهد. آرد بادام طعم مغزی دارد و استفاده از آن آسان است. در اکثر دستور العمل ها می توانید به سادگی آرد گندم را با نسبت مساوی جایگزین آرد بادام کنید. در محصولات پخته شده مانند: پنکیک، کلوچه، اسکون و بیسکویت بعلاوه برخی از غذاهای خوش طعم مانند ماکارونی خانگی و کوفته به خوبی جواب می دهد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]فایده روغن بادام بر پوست، مو و آشپزی | با روغن بادام چگونه می توانید مو و پوست سالمی داشته باشید؟ [/info_box]

آرد کینوا

از آسیاب کردن کینوا برای به دست آوردن پودر ریز آرد کینوا تهیه می شود. این شبه غلات بدون گلوتن به طور گسترده ای به عنوان یک غلات کامل در نظر گرفته می شود. به این معنی که فرآوری و تصفیه نشده است و مواد مغذی اصلی خود را دست نخورده باقی می گذارد. آرد کینوا منبع خوبی از: پروتئین، فیبر، آهن و چربی های غیراشباع است و دارای آنتی اکسیدان و اثرات ضد التهابی می باشد که ممکن است. برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشد و حتی رشد تومور را مهار کند و خطر کلی بیماری را کاهش دهد.

یک وعده ۵۶ گرم آرد کینوآ دارای: ۲۰۰ گرم کالری، ۸ گرم پروتئین، ۲ گرم چربی، ۳۸ گرم کربو هیدرات، ۶ گرم فیبر، ۳۳ درصد آهن و ۴ درصد پتاسیم می باشد. آرد کینوا بافتی مرطوب و لطیف به محصولات پخته شده می دهد و می توانید آن را با نصف مقدار آرد گندم در اکثر دستور العمل ها جایگزین کنید.

برخی از افراد این آرد را تلخ می‌دانند اما می‌توانید با برشته کردن آن روی یک ماهیتابه خشک روی حرارت متوسط ​​به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه قبل از افزودن آن به دستور غذا به آرامی هم بزنید و طعم تلخ آن را کاهش دهید. آرد کینوا برای: پنکیک، کلوچه، پیتزا و پوسته پای عالی است و همچنین می توانید از آن برای غلیظ شدن سوپ و سس استفاده کنید.

آرد گندم سیاه از سالم ترین آردها

آرد گندم سیاه از گندم سیاه آسیاب شده تهیه می شود و این گیاه به دلیل دانه های دانه مانندش شناخته شده است. گندم سیاه ارتباطی با گندم ندارد و بنابراین فاقد گلوتن است. آرد گندم سیاه طعمی خاکی دارد و برای تهیه نودل سنتی ژاپنی سوبا استفاده می شود. آرد گندم سیاه منبع خوبی از فیبر، پروتئین و ریزمغذی‌هایی مانند منگنز، منیزیم، مس، آهن و فسفر است.این آرد ممکن است قند خون را در افراد مبتلا به دیابت کاهش دهد و نشانگرهای زیستی سلامت قلب را بهبود بخشد و ممکن است خواص ضد سرطانی، ضد التهابی و پری بیوتیکی داشته باشد. پری بیوتیک ها نوعی فیبر هستند که باکتری های مفید روده شما را تغذیه می کند که از سلامت گوارش حمایت می کند.

یک وعده ۶۰ گرم آرد گندم سیاه۲۰۰ کالری، ۴ گرم پروتئین، ۲گرم چربی، ۴۴ گرم کربو هیدرات، ۶ گرم فیبر، ۱۷ درصد آهن، ۳۴ درصد منگنز، ۳۳ درصد منیزیم، ۷۳ درصد مس و ۱۷ درصد فسفر را دارا می باشد. آرد گندم سیاه باید در ترکیب با سایر آردهای غلات کامل استفاده شود که شامل بیست وپنجتا پنجاه درصد از کل آرد در یک دستور پخت است.آرد گندم سیاه در پنکیک ها و نان های سریع به خوبی کار می کند و یک روکش خرده لذیذ برای گوشت یا سایر پروتئین ها ایجاد می کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]مواد غذایی نفخ دار | ۱۱ خوراکی که باعث نفخ می شوند. [/info_box]

آرد سبوس دار

آرد گندم در اکثر محصولات پخته شده ای است که در نانوایی ها و سوپرمارکت ها پیدا می کنید ولی با این حال گندم کامل و آرد سفید بسیار متفاوت هستند. در حالی که نسخه کامل گندم از آسیاب کردن دانه های کامل گندم به صورت پودر تهیه می شود آرد سفید غنی ترین قسمت های مغذی سبوس و جوانه را از بین می برد.

به همین دلیل آرد کامل گندم به طور گسترده ای سالم تر در نظر گرفته می شود. آرد گندم منبع خوبی از پروتئین، فیبر و انواع ویتامین ها و مواد معدنی است و از آنجایی که حاوی گلوتن است. برای افراد مبتلا به بیماری سلیاکیا حساسیت به گلوتن غیر سلیاک مناسب نیست.

یک وعده ۶۰ گرم از آرد گندم می تواند: ۲۰۰ کالری، ۸ گرم پروتئین، ۰ گرم چربی، ۴۲ گرم کربو هیدرات، ۸ گرم فیبر، ۱۱ گرم آهن و ۵ درصد پتاسیم را برای شما فراهم کند. آرد سبوس دار را می توان به مقدار مساوی مانند آرد سفید یا آرد همه منظوره در هر دستور پختی استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که نسبت به آرد سفید بافت کرکی کمتری می دهد زیرا تصفیه نشده است و می توانید آن را در: نان های خانگی، کلوچه، کیک، کلوچه، رول، خمیر پیتزا، پنکیک و وافل میل کنید.

کلام آخر در سالم ترین آردها

آردهای سالم امروزه بیش از هر زمان دیگری در دسترس هستند. آردهای سنتی از گندم تهیه می‌شوند اما بسیاری دیگر از آجیل و غلات طبیعی بدون گلوتن مانند: نارگیل، کینوآ، بادام و گندم سیاه به دست می‌آیند. هر کدام از این آردها طعم و مشخصات مواد مغذی منحصر به فردی را ارائه می دهند. می توانید آردهای مختلف را آزمایش کنید تا آردهایی را پیدا کنید که به بهترین وجه با دستور پخت شما مطابقت دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *