تغذیه, دمنوش و چای, سلامت, محصولات طبیعی

خواص چای ماسالا | چگونه چای چای یا همان چای ماسالا می تواند سلامت را تضمین کند؟

بذر خار مریم
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه خواص چای درمانی ماسالا را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”چای چای (چای ماسالا)” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%84%d8%a7-%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”چوب دارچین” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d9%88%d8%a8-%d8%af%d8%a7%d8%b1%da%86%db%8c%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”چای سیاه” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%da%86%d8%a7%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”زیره سبز” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%87-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”میخک” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%da%af%d9%84-%d9%85%db%8c%d8%ae%da%a9/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

در بسیاری از نقاط جهان، چای ماسالا به سادگی کلمه چای است. با این حال، در دنیای غرب، کلمه چای مترادف با نوعی چای معطر و تند هندی شده است که به طور دقیق تر به عنوان چای ماسالا شناخته می شود. این نوشیدنی ممکن است فواید بسیاری برای: سلامت قلب، هضم غذا، کنترل سطح قند خون و موارد دیگر داشته باشد. ما در این مقاله آنچه را که باید در مورد چای ماسالا و فواید بالقوه آن بدانید را توضیح خواهیم داد. پس ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

چای ماسالا چیست؟

چای چای یک چای شیرین و تند است که به خاطر عطر معطرش در جهان مشهور است و بسته به اینکه از کجا آمده اید، ممکن است آن را به عنوان چای ماسالا بشناسید. ما در این مقاله از واژه چای چای استفاده کرده ایم تا شما عزیزان در تشخیص دچار اشتباه نشوید. چای چای از ترکیب: چای سیاه، زنجبیل و سایر ادویه ها می باشد که محبوب ترین ادویه ها عبارتند از: هل، دارچین، رازیانه، فلفل سیاه، میخک، دانه های گشنیز و دانه های فلفل از دیگر گزینه های محبوب هستند.

برخلاف چای معمولی که با آب دم می شود چای چای به طور سنتی با استفاده از آب گرم و شیر گرم دم می شود و تمایل به شیرین شدن به درجات مختلف دارد. چای چای را می توان در اکثر کافه ها خریداری کرد اما به راحتی در خانه نیز تهیه می شود و دارای فواید درمانی بسیار نیز می باشد.

خواص درمانی چای ماسالا

خواص چای ماسالا

ممکن است به بهبود سلامت قلب کمک کند.

چای چای ممکن است برای سلامت قلب مفید باشد. زیرا دارچین یکی از مواد اصلی در چای چای است و می تواند فشار خون را کاهش دهد. همچنین دارچین به کاهش سطح کلسترول تام، کلسترول بد و تری گلیسیرید تا ۳۰ درصد کمک می کند و چای سیاه نیز که مورد استفاده برای تهیه چای ماسالا است نیز ممکن است به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند.

نوشیدن ۴ یا بیشتر فنجان چای سیاه در روز ممکن است کمی سطح فشار خون را کاهش دهد و به نظر می رسد نوشیدن ۳ فنجان یا بیشتر چای سیاه در روز با ۱۱ درصد کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط باشد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خواص دارچین | آیا دارچین برای انسان مفید است؟[/info_box]

سطح قند خون را کاهش می دهد.

چای چای ممکن است به کنترل بهتر قند خون کمک کند، زیرا حاوی زنجبیل و دارچین است که هر دو اثرات مفیدی بر سطح قند خون دارند. دارچین ممکن است مقاومت به انسولین و سطح قند خون ناشتا را ۱۰ تا ۲۹ درصد کاهش دهد و همچنین استفاده از انسولین را برای بدن برای خروج قند از خون و داخل سلول‌ها آسان‌تر کند.

همین موضوع می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند و برای بهره مندی از بیشترین خواص چای ماسالا سعی کنید خودتان چای را از ابتدا تهیه کنید و به این ترتیب می توانید کمی بیشتر از مقداری که بیشتر دستور العمل ها نیاز دارند دارچین و زنجبیل اضافه نمایید.

کاهش حالت تهوع و بهبود هضم از خواص درمانی چای ماسالا

چای ماسالا حاوی زنجبیل است که به دلیل اثرات ضد تهوع آن شناخته شده است و به نظر می رسد که زنجبیل در کاهش حالت تهوع در دوران بارداری موثر باشد. چای چای همچنین حاوی: دارچین، میخک و هل است که همگی دارای خواص ضد باکتریایی هستند که به نظر می رسد به جلوگیری از مشکلات گوارشی ناشی از عفونت های باکتریایی کمک می کند.

فلفل سیاه یکی دیگر از مواد موجود در چای چای می باشد و به نظر می رسد خواص ضد باکتریایی مشابهی داشته باشد و فلفل سیاه ممکن است سطوح آنزیم های گوارشی مورد نیاز برای تجزیه صحیح غذاها و حمایت از هضم مطلوب را افزایش دهد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]ادویه های ضد التهاب | چگونه ادویه های ضد التهاب را مصرف کنیم؟[/info_box]

به کاهش وزن کمک می کند.

چای چای ممکن است از چند طریق به جلوگیری از افزایش وزن و کاهش چربی کمک کند. اول اینکه چای چای به طور کلی با شیر گاو یا شیر سویا تهیه می شود که هر دو منبع خوبی از پروتئین هستند و پروتئینیک ماده مغذی است که به کاهش گرسنگی و تقویت احساس سیری کمک می کند.

در این صورت چای ماسالا احتمالاً در کاهش گرسنگی و جلوگیری از پرخوری شما در اواخر روز مؤثرتر از سایر انواع چای است و حتی ممکن است آن را به عنوان یک میان وعده مفید استفاده کنید. دوم، ترکیبات موجود در نوع چای سیاه مورد استفاده برای تهیه چای ممکن است باعث تجزیه چربی شود و به کاهش کالری جذب شده توسط بدن شما کمک کند.

نوشیدن ۳ فنجان چای سیاه در روز ممکن است به جلوگیری از افزایش وزن ناخواسته یا افزایش چربی شکم کمک کند ولی توجه داشته باشید که این اثرات کوچک باقی می مانند و به نظر می رسد که فقط در کوتاه مدت کار می کنند.

دوز و ایمنی در مصرف چای ماسالا

در حال حاضر هیچ اتفاق نظری در مورد مقدار چای ماسالا که یک فرد معمولی باید بنوشد تا از مزایای سلامتی ذکر شده در بالا بهره مند شود، وجود ندارد و بیشتر مطالعات بر روی فواید مواد تشکیل دهنده تکی تمرکز می کنند که تعیین مقدار واقعی چای چای یا دستور پخت خاصی را که برای به حداکثر رساندن این فواید نیاز دارید دشوار می کند.

البته توجه به این نکته مهم است که چای ماسالا حاوی کافئین است که برخی از افراد ممکن است به آن حساس باشند. وقتی کافئین بیش از حد مصرف شود ممکن است اثرات ناخوشایند مختلفی از جمله: اضطراب، میگرن، فشار خون بالا و خواب ضعیف ایجاد کند و کافئین بیش از حد ممکن است خطر سقط جنین یا وزن کم هنگام تولد را افزایش دهد.

پس قطعا افراد باید از مصرف بیش از ۴ صد میلی گرم کافئین و در دوران بارداری بیش از ۲۰۰ میلی گرم کافئین در روز پرهیز کنند. با توجه به محتوای زنجبیل چای ماسالا افرادی که مستعد فشار خون پایین یا قند خون پایین هستند یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند ممکن است بخواهند مصرف خود را محدود کنند یا آن را در پایین ترین حد نگه دارند. افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند ممکن است بخواهند چای چای تهیه شده از شیرهای گیاهی یا فقط آب را انتخاب نمایند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]کاهش وزن با داروهای گیاهی | ۱۳ گیاه که می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند.[/info_box]

کلام آخر

چای ماسالا یک چای معطر و تند است که ممکن است به تقویت: سلامت قلب، کاهش سطح قند خون، کمک به هضم غذا و کاهش وزن کمک کند.

اگر چه بیشتر این فواید سلامتی توسط علم پشتیبانی می‌شوند اما شایان ذکر است که این خواص معمولاً به مواد مورد استفاده در چای ماسالا مربوط می‌شوند. توجه داشته باشید که با انتخاب یک نوع چای با حداقل شیرینی بیشترین فواید سلامتی را از چای خود دریافت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *